ניו יורק: פרו פלסטינים פרצו, נשיאת קולומביה התפטרה | צפו במהומות

שני אירועים קיצוניים התרחשו במהלך הלילה בניו יורק: מפגינים פרו פלסטינים פרצו עם שלטי תמיכה בחמאס לעצרת תמיכה של קמלה האריס ופונו באלימות; נשיאת אוניברסיטת קולומביה התפטרה לבסוף מתפקידה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/24 07:39 יא באב התשפד

ניו יורק: פרו פלסטינים פרצו, נשיאת קולומביה התפטרה | צפו במהומות
מפגינים פרו פלסטינים, ארכיון, צילום: boybehindacamera,Shutterstock

על אף שהמועמדת לנשיאות ארצות הברית קמלה האריס הביעה תמיכה בהפסקת אש ברצועת עזה, עשרות מפגינים פרצו הלילה (ה') לעצרת תמיכה בה בניו יורק. המפגינים הניפו שלטי תמיכה בחמאס ובעזה, ופונו מהמקום על ידי המשטרה שהשתמשה באמצעים לפיזור הפגנות. חלק מהפולשים הפרו פלסטינים נעצרו.

נשיאת קולומביה התפטרה - הפלסטינים חגגו

באותה שעה בחלק אחר של העיר, הודיעה נשיאת קולומביה, מינוש שפיק, על התפטרותה לאחר חודשים ארוכים במיוחד בהם נאלצה להתמודד עם ההפגנות בשטח האוניברסיטה. לאחר שנערכה נגדה הצבעת אי אמון מצד כמה מרצים, הודיעה שפיק על התפטרותה המיידית. במייל ששלחה לסטודנטים ולעובדי קולומביה כתבה כי היא פיקחה על "תקופה של מהומה שבה היה קשה להתגבר על דעות מנוגדות בקהילה שלנו". שפיק הסבירה כי האירועים "גבו מחיר ניכר ממשפחתי, כפי שקרה לאחרים בקהילה שלנו".

המפגינים הפרו פלסטינים חגגו את התפטרותה של שפיק, שהזעיקה את המשטרה לקמפוס פעמיים במהלך החודשים האחרונים. פעם אחת מבין השתיים הייתה על מנת "לכבוש" בחזרה בניין עליו השתלטו הסטודנטים המפגינים.